Laat weten wat je van Wooning vindt met een review
Terug
Sluiten

Ervaringen van klanten

Wij zijn pas tevreden wanneer jij het bent

De aankoop van een nieuwe badkamer of keuken is iets wat je niet vaak ervaart, daarom is het prettig om de ervaringen van andee klanten van Wooning te lezen. Op deze pagina vind je een ovezicht van alle ervaringen en/of reviews van Wooning klanten. Wij zijn ook benieuwed naar jouw ervaringen met Wooning.

Ervaringen van klanten

Wij houden u graag tevreden!

8.1
Op basis van 661 klantenervaringen

De aankoop van een nieuwe keuken of badkamer is iets wat u niet vaak ervaart daarom is het prettig om de ervaringen van andere klanten van Wooning te lezen. Op deze pagina vindt u een overzicht van alle ervaringen en/of reviews van Wooning.
Wij zijn ook benieuwd naar uw ervaring met Wooning.

 

Nooit meer Wooning!

1 Reactie(s)

Waardeloos bedrijf! Ik zou er met een hele grote boog omheen lopen en hier NOOIT naar binnen gaan.

Annulering binnen 48 uur. Na bestudering van de overeenkomst stuitte wij op een aantal zaken die niet klopten en wij nooit in de winkel hebben kunnen zien en waar wij door misleid zijn en wij daarom de hele overeenkomst nietig willen laten verklaren. Enige reactie is van de “financieel juridische zaken wooning” 5% betalen voor de administratiekosten...welke administratiekosten dan? Vrijdagavond overeenkomst getekend en zondagmorgen gecanceld. Niks geen admistratiekosten, jullie waren niet eens aan het werk toen. En wij hebben niet eens een 3D perspectief ontvangen de verkoper heeft niets bedacht bij hebben zelf alles bedacht dus was een makkelijke klus voor hem.

Op grond van de door de verkoper verstrekte informatie aan ons is deze opzettelijk niet juist met ons doorgenomen. De verkoper vertelde ons dat de keuken geleverd zou worden week 36 dat was volgens hem de week van 19 augustus. Toevallig de week dat we de keuken nodig hebben. De verkoper keek hierbij op zijn beeldscherm en moet dan toch gezien hebben dat de week van 19 augustus week 34 is, een week dat ze niet konden leveren ivm de bouwvak. Om vervolgens op de offerte te vermelden verwachte leverweek week 40. Als ik wel de juiste informatie van hem had gekregen, dan hadden we geen overeenkomst gesloten.

Ook de beloofde “dure” spoel ladekast is hij niet nagekomen, op de offerte staat een uittreksysteem namelijk de “triple xl front 56 liter hailo” wij kunnen dat bij ondertekening niet weten en hadden vertrouwen in de verkoper dat hij zou gaan bestellen wat hij beloofde.


Er is sprake geweest van een intimiderende handelspraktijk, omdat wij er een nachtje over wilden slapen maar dat werd niet geaccepteerd, ik voelde me onder druk gezet, zelfs toen ik zei dit niet prettig te vinden om zo benaderd te worden ging het door. Ik voelde mij duizelig en niet lekker worden door deze benadering en dat heb ik aangegeven maar het ging door. Als er geen sprake was geweest van deze oneerlijke handelspraktijk, dan hadden wij nooit de offerte ondertekend.

Wij willen dat deze overeenkomst kosteloos vernietigd word op grond van oneerlijke handelspraktijken.



Onderstaand klant(on)vriendelijk bericht kregen wij per email als antwoord op ons schrijven.
Ik zeg NOOIT meer WOONING! Dure les dus wees gewaarschuwd!

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw verschillende e-mailberichten in goede orde ontvangen en uw review gelezen. De inhoud hiervan is voorgelegd aan de directie. In navolging hiervan berichten wij u als volgt.

Wooning
is een CBW- erkende firma en hanteert vanzelfsprekend de door de Centrale Branchevereniging Wonen opgestelde voorwaarden. Uiteraard rekening houdend met de omstandigheden. Echter is Wooning van mening dat er in deze niets te wijten valt onzerzijds. U heeft
willens en wetens de handtekening geplaatst, waardoor er een overeenkomst is ontstaan, waar Wooning zich aan wenst te houden. Daar u hier anders over denkt worden er conform de algemene voorwaarden annuleringskosten in rekening gebracht.

In
uw schrijven stelt u dat Wooning nog geen kosten heeft gemaakt en derhalve de annuleringskosten irreëel te vinden. Personeelskosten maken een deel van de annuleringskosten. De overige kosten komen uit winstderving, alsmede uit huisvestingskosten, advertentie-
en reclamekosten, dekkingsbijdrage showroomartikelen, et cetera. De percentages aan annuleringskosten zijn vastgesteld door de Centrale Branchevereniging Wonen in samenspraak met de consumentenbond en als reëel bevonden.


De
regeling ten aanzien van de annuleringskosten is een regeling die de consument tegemoet komt. Wooning zou immers gewoon nakoming kunnen vorderen van de overeenkomst en de goederen bij wijze van spreken bij u op stoep kunnen zetten en de volledige koopsom kunnen
vorderen. In overleg met de betrokken partijen waaronder de Consumentenbond is een oplossing gevonden voor de situatie dat een levering in deze branche geen doorgang kan vinden vanwege een omstandigheid die in de risicosfeer van de klant ligt, te weten de
annuleringskosten. Hiermee is een redelijk compromis gevonden tussen de gerechtvaardigde belangen van de verkoper om integrale nakoming van de overeenkomst te vorderen en daarmee dekking van diens kosten en noodzakelijk te realiseren winst en andersom het
belang van de koper om niet met artikelen opgescheept te worden.


Gelet op voornoemde verzoeken wij u ervoor zorg te dragen dat het gevorderde bedrag binnen 14 dagen na dagtekening op rekeningnummer staat bijgeschreven.

Wij vertrouwen erop u hiermee volledig te hebben geantwoord.

Met vriendelijke groet,
WOONING
Keukens en badkamers

UPDATE 22 mei 2019

Beste Inge, natuurlijk mag u mijn ordernummer 2 0645 063180. Ik heb zoals u heeft kunnen lezen al contact gehad met uw collega's van de afdeling financieel juridische zaken Wooning via mail ook webcare gemaild maar geen reactie en helaas niet tot een compromis of een positieve uitkomst kunnen komen anders had ik deze review niet hoeven schrijven. Maar ik hoop dat u wat kan doen ipv alleen een standaard antwoord op deze review en dat ik van deze review een positief verslag van kan maken.

23 MEI 2019

Beste Inge,

Apart dat jullie nooit contact met mij hebben opgenomen, alleen de verkoper waar het om gaat, en die ontkent natuurlijk. Ik hoop dat jullie blij zijn met de betaalde 5%, toch weer wat verdiend. Voor ons een dure les en had 2% schappelijker gevonden en beter begrepen maar jullie houden je bij je standpunt. 5% verdiend en door slechte reviews klanten mislopen...het is maar waar je voor kiest. Ik blijf dus ook bij mijn standpunt en ik hoop met heel mijn hart dat mensen die een keuken of badkamer nodig hebben ver bij jullie vandaan blijven en zeker niet bij jullie kopen. Ik zal jullie dan ook zeker NIET aanbevelen en ik heb een adres waar je wel goed geholpen word op een normale manier.


Beste Inge

In de mail hebben jullie het over de consumentenbond, ik heb contact met ze opgenomen en er is geen oplossing met deze partij opgenomen. De consumentenbond heeft zich juist terug getrokken en staat voor een kosteloze bedenktijd van 48 uur zoals de mandemakersgroep al hanteert (waar Wooning ook onder valt)

De Consumentenbond wil dat álle winkelketens een bedenktermijn opnemen, maar brancheorganisatie Inretail weigert dit. Daarom verbindt de Consumentenbond sinds 1 juli 2017 niet meer zijn naam aan de algemene voorwaarden van Inretail.

In februari 2017 voerde De Mandemakers Groep een bedenktermijn in van 48 uur, waarin consumenten kosteloos hun aankoop kunnen annuleren. De keten informeert zijn klanten daar echter niet actief over en het kostte de onderzoekers veel moeite om een overeenkomst daadwerkelijk te annuleren. Bij andere keukenzaken betalen consumenten de eerste 2 dagen een annuleringspercentage van 5% van de aankoopsom.

Geplaatst op 20 mei 2019

Beste meneer/mevrouw,

Wat ontzettend vervelend om te vernemen dat u deze ervaring heeft bij Wooning Keukens & Badkamers. Heel graag zou ik meekijken in uw order echter ontbreekt uw ordernummer in de review. Kunt u mij deze aub toesturen als reactie in dit bericht?

Met vriendelijke groet,

Inge van Heusden - Wooning Keukens en Badkamers
-----------------------------------------------------------------------------------------
23-05-2019

Beste meneer/mevrouw,

We hebben uw ordergegevens ontvangen, waarvoor onze dank. Ik heb inmiddels uw klacht ook intern uitgebreid besproken maar helaas kan ik u niet anders mededelen dan dat we bij ons standpunt blijven zoals dit met u is gecommuniceerd door onze afdeling Financieel Juridische Zaken . Het spijt me dat ik u niet anders kan berichten.

Met vriendelijke groet,

Inge van Heusden - Wooning Keukens en Badkamers

 

10 jaar geleden via Wooning badkamer…

1 Reactie(s)

10 jaar geleden via Wooning badkamer laten maken. Lekkage op lekkage. Helaas geen antwoord van Wooning. Nu is een andere aannemer bezig het te vervangen. Hij schrok van hoe het is aangelegd.
Nooit meer Wooning.
Ordernummer is: 2 0645 054500

Thea Pietersen zou reageren. Wacht alweer 4 weken tevergeefs.

Geplaatst op 20 mei 2019

Geachte heer / mevrouw De Graaf,

Dank u wel voor het doorsturen van uw gegevens

Nogmaals wil ik benadrukken dat het ons enorm spijt dat u meerdere lekkages hebt gehad.
Naar aanleiding van uw gegevens hebben wij uw order erbij gepakt om na te zien of er bij ons iets bekend was over eerdere lekkages.
Echter kunnen wij hier niets over terugvinden. We zijn niet in staat gesteld om zelf actie te ondernemen en om dit met onze aannemer af te stemmen. We leren graag van onze fouten en wanneer we de mogelijkheid hadden gehad hadden we de problemen zeker voor u opgelost. U had immers 3 jaar garantie op de installatiewerkzaamheden bij Wooning.

Ondanks alles willen wij u toch veel succes en plezier wensen met uw nieuwe badkamer.

Met vriendelijke groet,

Thea Pietersen - Webcare Wooning Keukens en Badkamers

 

Koop niks bij Wooning Vlaardingen

1 Reactie(s)

Vooral niet bij Wooning Vlaardingen kopen. Proberen je te tillen als je niet goed oplet en sturen je vervolgens van kastje naar de muur om t zelf allemaal op te lossen. Ook ontbreken er onderdelen van meubelen zodat je dus niet verder kan. De geleverde spiegel blijkt dus beschadigd geleverd te zijn op een plek welke je niet ziet zolang t nog in de verpakking en bescherming zit..
Nadat je dus zelf stad en land afgebeld hebt en bijna een hele dag met planningafdeling aan de telefoon hebt gehangen(waar welgeteld 1 dame zat die wel behulpzaam en meedenkend was) loopt de vestigingsmanager van vestiging Vlaardingen te liegen tegen derden over t feit dat hij ons gebeld heeft en alles geregeld is. Wij hebben die man nooit gezien of überhaupt gesproken! Wooning Vlaardingen liet ons mooi stikken en alles zelf oplossen. T enige waar ze goed in zijn is geld uit je zak kloppen en liegen!
Oh en de oh zo behulpzame badkamerverkoper...uiteraard hebben we daar na aankoop en betaling nooit meer wat van gehoord.

Beste Thea
Gezien ik niet kan reageren middels een reply of privé bericht:
Klantenservice heb ik gemaild dat ik een klacht wilde indienen en tot nu is t angstvallig stil vanaf de kant van Wooning. Ik wil graag een nette behandeling/afhandeling van mijn klachten en niet afgescheept worden met berichten zoals onderstaand. T zou Wooning sieren hier zelf actief mee aan de slag te gaan ipv het bij Wooning welbekende kastje muur principe.

Geplaatst op 08 mei 2019

Beste Esther,

Uw review is bij ons in goede orde ontvangen en wij zijn hier toch wel van geschrokken. Wij betreuren het zeer dat de aankoop en levering van uw badkamer niet naar wens is verlopen. Hiervoor wil ik namens Wooning onze oprechte excuses aanbieden.

Indien u toch nog graag contact wil hebben met een van mijn collega's dan kunt u altijd een mail sturen naar onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Thea Pietersen - Wooning Keukens en Badkamers

WAT EEN ONBESCHOFT BEDRIJF IS DIT ZODRA…

1 Reactie(s)

WAT EEN ONBESCHOFT BEDRIJF IS DIT ZODRA JE BETAALD HEB KENNEN ZE JE NIET MEER ALLEEN MAAR ELLENDE EN GEVEN ZE DOOR DAT JE ALLES ZELF BESCHADIGD HEB EEN GROOT ADVIES VOOR TOEKOMSTIGE KLANTEN KOOP ER NIETS
VB BEL JE NAAR DE VESTIGING DAN WORDT JE NIET TERUG GEBELD , BEL JE
WEER ZEGGEN ZE DOOD LEUK DAT ZE GEBELD HEBBEN


Ordernummer 47140002139

Geplaatst op 07 mei 2019

Beste meneer De Ron,

Heel erg jammer en uitermate vervelend dat u dit gevoel over ons heeft. Dat is uiteraard zeker niet onze bedoeling! Graag zouden we hierover met u in contact komen en willen u verzoeken om ons hiervoor alstublieft uw (order)gegevens door te geven. Dit kunt u ook aan ons doorgeven in het nog separaat toe te sturen privébericht via Trustpilot. Alvast onze dank hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Twan Huberts - Wooning Keukens en Badkamers

 

Teveel betaald

1 Reactie(s)

Alles goed verlopen met onze badkamer Let op: je betaald bij wooning voor potten multipasta tegellijm en en afdichtpasta Vraag eerst aan de aannemer of hij die wel gebruikt. Wooning neemt de niet gebruikte potten niet terug. Hier staat nu zooi twv 300 euro. Aannemer geeft aan dat hij doorgeeft dat hij deze niet gebruikt maar met zijn eigen spul werkt. Wooning blijft dit in rekening brengen. Niet erg klantvriendelijk.

Geplaatst op 02 mei 2019

Beste heer / mevrouw Bijdam,

Dank u wel voor het plaatsen van uw review en de feedback die u heeft gegeven.
Graag hadden wij een ordernummer van u gehad zodat wij kunnen nakijken wie de aannemer is die uw badkamer heeft gemonteerd. Mocht u willen dan ontvangen wij deze alsnog graag.

Ondanks het minpunt dat u ervaren heeft willen wij u toch heel veel plezier wensen met uw nieuwe badkamer.

Met vriendelijke groet,

Thea Pietersen - Webcare Wooning Keukens & Badkamers

 

Goed

1 Reactie(s)

Goed, persoonlijk advies. Ik had echt het gevoel dat er veel aandacht en tijd was voor mijn wensen en ik heb een keuken gekozen die geheel naar mijn wensen is. M. de Bie was daarnaast ook eerlijk met zijn adviezen en dacht echt mee, zo fijn! Ik raad iedereen dit bedrijf aan.

Geplaatst op 24 april 2019

Beste mevrouw van der Burg,

Dank u wel voor uw mooie positieve review.
Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over de geboden service in het filiaal. Ik ga uw complimenten doorgeven en wens u alvast veel kookplezier toe.

Met vriendelijke groet,

Nicole Kolster - Wooning Keukens en Badkamers

 

10 jaar geleden via Wooning badkamer…

1 Reactie(s)

10 jaar geleden via Wooning badkamer laten maken. Lekkage op lekkage. Helaas geen antwoord van Wooning. Nu is een andere aannemer bezig het te vervangen. Hij schrok van hoe het is aangelegd.
Nooit meer Wooning.
Ordernummer is: 2 0645 054500

Geplaatst op 03 april 2019

Beste heer De Graaf,

Spijtig om te vernemen dat u de laatste jaren problemen heeft ondervonden met uw badkamer. Wij betreuren dit zeker want dit mag nooit de bedoeling zijn geweest.
Graag had ik navraag gedaan wat er bekend is bij mijn collega's van de klantenservice maar u heeft helaas geen geldig ordernummer achter gelaten. Mocht u toch nog contact wensen dan zien wij het ordernummer graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Thea Pietersen - Webcare Wooning Keukens & Badkamers

Wij zijn prima geholpen en geadviseerd…

1 Reactie(s)

Wij zijn prima geholpen en geadviseerd bij Wooning Naaldwijk. Goed overleg, en een prima en goed advies, qua indeling door Wilco. Super geholpen, wij zijn erg blij met onze nieuwe keuken, hetgeen wij zeker aan deze adviseur van Wooning te danken hebben, hij dacht echt helemaal met ons mee. Ook de service na levering werd prima opgelost. Wij zijn dan ook heel erg tevreden over deze zaak en raden het zeer zeker aan om bij dit bedrijf te kopen.

Geplaatst op 11 maart 2019

Beste meneer/mevrouw Knaap,

Gefeliciteerd met de aankoop van uw nieuwe keuken. Wat leuk dat u hiervoor bij ons bent geslaagd!
Wij wensen u heel veel kook plezier toe!

Met vriendelijke groet,

Inge van Heusden - Wooning Keukens en Badkamers

 

Ik heb mijn badkamer in Bergschenhoek…

1 Reactie(s)

Ik heb mijn badkamer in Bergschenhoek gekocht.
Ben zeer tevreden over de verkoopspecialist. Hij nam de tijd en heeft mij ook goed geadviseerd.
Ook alle lof voor de monteurs. Ze werken snel en netjes.
Ik geniet iedere dag van mijn prachtige badkamer.
Wooning is een echte aanrader.

Carla Trumpie

Geplaatst op 03 maart 2019

Beste mevrouw Trumpie,

Hartelijk dank voor het plaatsen van deze mooie 5- sterren review. Wij stellen dit enorm op prijs,
Heel veel plezier met uw nieuwe badkamer.

Met vriendelijke groet,

Thea Pietersen - Wooning Keukens en Badkamers

 

Vriendelijk

1 Reactie(s)

Vriendelijk, gastvrijheid.

Geplaatst op 02 maart 2019

Beste meneer/mevrouw Gurcan,

Bedankt voor het delen van uw ervaring in deze mooie 5 sterren review.

Met vriendelijke groet,

Inge van Heusden - Wooning Keukens en Badkamers

Maak van je huis een Wooning

Bij Wooning slaag je altijd voor je keuken of badkamer, want met ruim 55 jaar ervaring is Wooning dé keuken- en badkamerspecialist van Rotterdam en omstreken. We bieden een ruime keuze voor ieder budget én smaak. Ben je nieuwsgierig geworden naar de producten van Wooning? Kom dan langs in één van onze zes vestigingen in de regio Rotterdam. De Wooning-specialisten blinken uit in kennis en kunde en hebben oog voor detail. Nergens word je zo persoonlijk geholpen.